ایران سایبان لوگو
تماس با ما

021-22871810

ایمیل

info@iransayban.com

ساعت کاری

8 تا 18

نحوۀ شستشوی سایبان

نحوۀ شستشوی سایبان

سایبان‌ها علاوه بر زیباسازی محیط برای شما لذت استفاده از فضای باز بدون مزاحمت نور خورشید را فراهم می‌کنند. سایبان مغازه‌ها نیز با سایه انداختن جلوی مغازه مراقب فاسد نشدن مواد غذایی مغازه‌تان هستند.

سایبان‌ها نیز مانند سایر وسایلی که در فضای باز هستند، در معرض آلودگی و کثیفی‌های مانند گرد و خاک، فضولات پرندگان، برگ درختان، قارچ و … می‌باشد و این کثیفی‌ها باعث جلوۀ بد سایبان و محیطش می‌شود.

برای برگرداندن جلوۀ زیبای سایبان نیاز به تعویض چادر سایبان نیست، اگر به درستی از سایبان برقی خود نگهداری کنید، مطمئن باشید که عمر بیشتری خواهد داشت. پارچه های سایبان جنس‌های مختلفی دارد که ویژگی هر کدام را در مقالۀ … کامل شرح داده‌ایم. تمامی پارچه ها به جز جنس پنبه‌ای آن قابل شستشو هستند. برای قابل شستشو شدن پارچه های سایبان روی آن‌ها یک لایه فیبر پشمی یا تفلون استفاده می شود تا بتوان سطح آن را به راحتی تمیز کرد. سایبان‌های چادری برعکس سایبان‌های معمولی به دلیل خواصی که دارند امکان رویش باکتری و قارچ روی آن ها وجود ندارد. عدم شستن و تمیز کردن سایبان‌ها باعث ترک برداشتن و در نهایت پاره شدن و از بین رفتن آن ها می شود.

سایبان‌های دستی:

برای شستشوی سایبان های دستی ابتدا باید سطح آن را تمیز کنید. اگر برگ، سنگ ریزه، فضولات پرندگان و هر چیزی که روی آن وجود دارد را از روی سایبان برطرف کنید. سپس سایبان را کاملا خیس کنید. در سطلی مخلوط آب ولرم و چند قطره مابع لباسشویی بریزید تا کف کند. به هیچ عنوان از مایع ظرفشویی استفاه نکنید زیارا باعث آسیب رساندن به بافت پارچه می‌شود. سپس با یک برس نرم که به محلول آب و مایع آغشته کرده‌اید به صورت دورانی سطح چادر را تمیز کنید و در نهایت آن را آبکشی نمایید. هنگام آبکشی آب را با فشار روی سایبان نگیرید ممکن است فشار آب موجب پارگی چادر شود.

سایبان‌های پلاستیکی:

برای شستشوی سایبان‌ های پلاستیکی از اسپری های پاک کننده سطوح استفاده کنید و دقت کنید که قبل از اسپری کردن محلول سطح آن را کاملا خیس کنید. سپس با فرچه‌های نرم یا اسفنج سطح آن را تمیز کنید و در نهایت آبکشی نمایید.

سایبان برقی:

برای شستشوی سایبان برقی دو روش وجود دارد:

  1. شرکت‌هایی که کار شستشوی سایبان را انجام می‌دهند. شستشوی سایبان برقیبا دستگاه های مختلفی از جمله بخارشو انجام می شود و هرکدام از شرکت ها به روش خودشان این کار  را انجام میدهند.
  2. ابتدا قطعات سایبان را از هم جدا کنید و آن ها را به صورت جدا از هم تمیز کنید. سپس مطابق نحوۀ شسشتوی سایبان دستی پارچه آن را بشویید.

نکته: همیشه قبل از بستن سایبان سعی کنید سطح آن را تا جایی که امکان دارد تمیز کنید. مخصوصا در مناطقی که آب و هوای مرطوبی دارد برای جلوگیری از رشد قارچ و باکتری حتمآ قبل از بستن سایبان سطح آن را خشک کنید.

قبل از خرید پارچه های قابل شستشو و با دوام سایبان می‌توانید با تیم کارشناسی ایران سایبان تماس بگیرید تا شما را در خرید چادر با کیفیت و مقرون به صرفه راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.