ایران سایبان لوگو
تماس با ما

021-22871810

ایمیل

info@iransayban.com

ساعت کاری

8 تا 18

انواع چادر سایبان

انواع چادر سایبان

سایبان‌ها از اجزای مختلفی مثل: چادر، اسکلت، موتور، اتصالات و … تشکیل می‌شوند که مهم‌ترین قسمت آن پارچه یا چادر سایبان است، زیرا بخش اعظمی از هر سایبان است.

مطئنا جنس پارچه سایبان و انتخاب بهترین مدل آن به هنگام خرید سایبان می‌تواند یکی از مهم ترین چالش های ذهنی خریداران باشد.

پس اگر به دنبال خرید این محصولید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پارچه مصرفی در سایبان چندین مدل و جنس مختلف دارد که در این مقاله به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع چادر سایبان:

  1. پارچه برزنت
  2. پارچه  ترانزیتی
  3. پارچه فلکسی
  4. PVC  که به آن بنری یا کانتینری نیز می‌گویند.

پارچه برزنت:

 چادر برزنتی یا الیاف نخی ضد آب است و مناسب و برای مناطقی که دائما بارندگی دارد مناسب می‌باشد. دارای تنوع رنگ و طرح است و مشتری می‌تواند رنگ دلخواه خود را سفارش دهد. هم‌چنین ضخامت و وزن های متفاوتی نیز دارد.

چادر برزنت پارچه برزنت

پارچه ترانزیتی:

چادر ترانزیتی نیز در برابر برف و باران مقاوم است و تفاوت آن با پارچه برزنتی این است که در برابر گرمای بسیار زیاد نیز مقاوم می‌باشد، اما فقط به صورت تک رنگ موجود است.

پارچه فلکسی:

اگر بخواهیم طرح خاصی روی سایبان چاپ کنید بهتر است از پارچه فلکسی استفاده نمایید.

PVC:

این چادر نیز ضد آب است که هم دارای رنگ بندی متنوع است و هم قابلیت چاپ لیزری طرح دلخواه بر روی پارچه را داراست.

از نظر جنس چادر سایبان نیز به دسته‌بندی زیر تقسیم می‌شود:

پنبه:

در گذشته جنس پنبه‌ای گزینه اول برای چادر سایبان بود زیرا این پارچه نسبت به سایر مواد تنفس پذیرتر است و با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد. دلیل اصلی کم شدن استفاده از این پارچه ضد آب نبودن آن است که باید با مواد مخصوص دائما ضد آب میشد وگرنه با کوچکترین بارندگی به سرعت آب را جذب می‌کرد و پوشش مناسبی برای محافظت در برابر برف و باران حساب نمی‌شد. این جنس پارچه بیشتر مناسب مناطق گرم و خشک است و کم و بیش در این مناطق رایج است.

اکریلیک:

مقاومت پارچه اکریلیک در بین سایر پارچه‌ها بیشتر است. از ویژگی‌های اکرلیک این است که به راحتی دچار رنگ پریدگی نمی شود و دیر فرسوده می شود. مناسب مناطق گرم و خشک یا مناطقی که سایبان دائما در معرض مواد شیمیایی قرار دارد، مناسب‌ترین پارچه برای سایبان است. البته بزرگ‌ترین عیب این چادر هزینه بالای آن است.

اکریلیک

پلی استر:

جنس پلی استر چیزی بین پنبه و اکریلیک است. این پارچه تا حدی تنفس پذیر است اما به اندازه اکریلیک دوام ندارد. این نوع پارچه برای سایبان در چند سال اخیر محبوب تر شده است.

پلی استر با پوشش وینیل:

پلی استر با پوشش وینیل انتخاب مناسبی  برای مناطق دارای آب و هوای مرطوب است. این چادر به دلیل پوشش وینیل در برابر آتش، کپک و آب مقاوم است و تا حدودی از ورود اشعه UV را به خانه و ساختمان جلوگیری می کند. سایبان‌هایی که این چادر را دارند و جلوی پنجره نصب می‌شوند از مبلمان و فرش ها در برابر نور خورشید محافظت کند. این پارچه و از اکریلیک شفاف تر است و به راحتی پاره نمی شود.

پلی استر با پوشش اکریلیک:

پلی استر با اکریلیک مزایای مشابهی با سایبان های اکریلیک دارد. این پارچه مقاوم در برابر کشش و پارگی، ضد آب نیز هست. بنابراین گزینه خوبی برای آب و هوای بارانی و گرمسیری است. با این حال، این ماده به اندازه پلی استر با پوشش وینیل در برابر آب یا آتش مقاوم نیست.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.