ابعاد و مساحت سایبان ماشین

ابعاد و مساحت سایبان ماشین

در هر پروژه، ابعاد و مساحت سایبان ماشین به عوامل متعددی وابسته است، که باعث متنوع شدن ابعاد و اندازه‌های سایبان‌ها می‌شود. بنابراین، نمی‌توان همه سایبان‌ها را با ابعاد و مساحت یکسان در نظر گرفت. عواملی مانند متراژ فضای مورد نظر و تعداد و نوع ماشین‌ها بر ابعاد و مساحت سایبان موثر هستند.

با توجه به ظرفیت ماشین‌ها، می‌توانیم سایبان‌های با ابعاد و اندازه‌های متنوع طراحی و اجرا کنیم. با این حال، باید توجه داشت که در ساخت سایبان‌ها، شهرداری با قوانین و مقررات خاص خود، الزاماتی را برای طراحی و ساخت سایبان‌ها ارائه می‌دهد و بنابراین سازندگان باید سایبان‌ها را مطابق با این ضوابط و الزامات طراحی کنند.

ابعاد و مساحت سایبان ماشین

در هر فضا، ابعاد و مساحت استاندارد سایبان خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد. حداقل ابعاد استاندارد برای پارک خودروها، فضایی به ابعاد 5 در 2.5 متر است. به طور ساده، برای هر ماشین باید حداقل 12.5 متر مربع در نظر گرفته شود.

با این حال، زمانی که قصد نصب سایبان با ابعاد بزرگتر برای تعداد بیشتری ماشین را داریم، این استانداردها تغییر می‌کنند.

حداقل ابعاد استاندارد برای ساخت سایبان ماشین در فضای عمومی و مکانهایی که رفت و آمد زیادی دارد، یعنی برای دو ماشین، تقریباً 6 در 2.5 متر در نظر گرفته می‌شود.

مساحت استاندارد سایبان ماشین حدوداً 15 (پانزده) متر مربع است تا سایبان ماشین بتواند روی ماشین سایه ایجاد کند و از آن در مقابل نور خورشید محافظت کند.

ابعاد و مساحت سایبان ماشین

حداقل ابعاد لازم برای نصب سایبان ماشین

در آپارتمانها و ساختمان های مسکونی، حداقل ابعاد لازم برای سقف پارکینگ یک ماشین 6 در 3 و برای دو ماشین 6 در 4 باید باشد.

بنابراین، برای هر سایبان ماشین 18 و برای دو ماشین 24 متر مربع لازم است. در غیرانصورت سایبان نمی تواند از خودروی شما در برابر نورخورشید محافظت کند.

به‌عنوان مثال عواملی مانند باران‌های اسیدی و برف، ریختن مواد آلوده‌کننده و تابش نور خورشید می‌توانند در طولانی‌مدت باعث تخریب بدنه ماشین شوند و خسارات مالی زیادی در پی داشته باشند.

ابعاد و مساحت سایبان ماشین دو طرفه

برای نصب سایبان ماشین دو طرفه، در هر طرف، مساحتی با حداقل ابعاد 1 در 3 متر لازم است. سایبان‌های دو طرفه معمولاً اندازه های مختلفی دارند که براسا بازشوندگی آنها تعیین می شوند.

عرض این سایبان های دو طرفه می تواند از 2 تا 5 متر متغیر باشند. اما توجه داشته باشید که پایه های این سایبان ها باید 5 متر از هم فاصله داشته باشند. این فاصله برای این است تا هر دو ماشین بتوانند به راحتی در کنار هم پارک کنند.

ابعاد و مساحت سایبان ماشین

ارتفاع استاندارد برای سقف پارکینگ یا سایبان ماشین

حداقل ارتفاعی که برای نصب سایبان ماشین باید در نظر گرفته شود، برای جلوگیری از مشکلات وقوعی در هنگام ورود و خروج ماشین‌ها الزامی است. اگر سایبان ارتفاعی کمتر از 2 متر داشته باشد، ماشین‌های معمولی به مشکل سرگیری خواهند خورد.

بنابراین، حداقل ارتفاع 2 متر برای ماشین‌های عادی و 3 متر برای ماشین‌های شاسی بلند باید در نظر گرفته شود تا هیچگونه محدودیتی برای ورود و خروج ماشین‌ها وجود نداشته باشد.

مشکلات ناشی از نصب سایبان غیر استاندارد

هنگامی که ابعاد و مساحت استاندارد را برای نصب سایه بان در نظر نگیریم، با مشکلات متنوعی روبرو خواهیم شد. این مشکلات شامل موارد زیر می‌شود:

1. اجرای ضعیف سایبان ماشین:

ابعاد و اندازه‌های بدون استاندارد می‌تواند منجر به نصب غیراصولی سایبان شود که برای مقاومت در برابر ضربه و حفاظت ماشین‌ها کافی نباشد.

2. اتلاف وقت و هزینه یا تاخیر در اجرای پروژه:

نصب سایبان با ابعاد غیر استاندارد ممکن است نیازمند تغییرات بیشتری باشد که باعث اتلاف وقت و هزینه‌های اضافی شود. همچنین، اگر نصب سایبان غیر استاندارد باعث تاخیر در اجرای پروژه شود، ممکن است با مشکلات قانونی و قراردادی مواجه شوید.

3. غیر استاندارد بودن ابعاد و اندازه‌ها و عدم پوشش دهی مناسب:

سایبان با ابعاد بدون استاندارد ممکن است منجر به عدم پوشش دهی مناسب برای ماشین‌ها شود. این موضوع می‌تواند باعث خطرات ایمنی و نقصان در حفاظت ماشین‌ها در مقابل ضربه و خطرات خارجی شود.

4. عدم قرارگیری ماشین‌ها در کنار یکدیگر:

همچنین در صورت نصب سایبان غیر استاندارد، ماشین‌ها در حین ورود و خروج نتوانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این مشکل می‌تواند باعث محدودیت در استفاده صحیح و راحت از سایبان شود.

بنابراین، قبل از نصب سایبان، به مواردی مانند رزومه شرکت، کیفیت محصولات تولید شده و رضایت مشتریان توجه داشته باشید.

همچنین، برای ساخت و نصب سایبان ماشین، به افراد خبره و متخصص مراجعه کنید تا از وجود هزینه‌های اضافی برای تعویض یا تعمیر سایبان و ماشین جلوگیری شود. شما می توانید با کارشناسان ایران سایبان تماس گرفته تا شما را در انتخاب ابعاد استاندارد برای فضای مورد نظر راهنمایی کنند.

 

 

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.