ایران سایبان لوگو
تماس با ما

021-22871810

ایمیل

info@iransayban.com

ساعت کاری

8 تا 18

سایبان تاشو کافه

سایبان باز شونده کافه

استفاده از سایبان بازشونده کافه ها در سال های اخیر رواج بالایی پیدا کرده است و در محیط ها و موقعیت ها مختلف می‌توان از کاربردهای متنوع این وسیله استفاده کرد. در گذشته به دلیل نبود یا کمبود تکنولوژی و علم لازم، سایبان ها فقط از پارچه های عادی و الوارهای چوبی ساخته می‌شدند اما امروزه این وسیله در طرح ها، مدل ها، اندازه و شکل، جنس و برای موقعیت های مختلف به شکلی مدرن و لوکس ساخته می‌شوند. استفاده از سایبان فول باکس یا بازویی در رستوران ها، غذاخوری ها و کافه ها نیز روز به روز در حال رونق و گسترش است و یکی از مدرن ترین روش ها برای مسقف کردن یک محیط تجاری و عمومی‌ است. سایبان باز شونده کافه یکی از انواع سایبان های مدرن است که به دلیل ویژگی ها و قابلیت های متنوعی که دارد بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی و تشریح بیشتر سایبان باز شونده کافه پرداخته می‌شود و اطلاعات جامع و کاملی در مورد آن ارائه خواهد شد.

سایبان باز شونده , قیمت سایبان باز شونده , خرید سایبان باز شونده

سایبان چیست

سایبان در اصل به سقف های ثابت جمع شونده ای گفته می‌شود که می‌توانند از افراد و تجهیزات مختلف در برابر عوامل خارجی مانند آب، باد، نور، گرد و خاک و …. محافظت می‌کند. همانطور که گفته شد سایبان ها به صورت کلی در دو دسته ثابت و متحرک طبقه بندی می‌شوند. سایبان های متحرک به نوعی از سایبان گفته می‌شود که قابلیت تغییر وضعیت دارد و می‌توان آن را بر اساس شرایط تنظیم کرد. این سایبان های متحرک خود به دو دسته سایبان های مکانیکی و الکتریکی تقسیم می‌شوند.

سایبان های ثابت نیز نوعی از سایبان هستند که امکان تغییر وضعیت در آنها وجود ندارد و بعد از نصب دیگر نمی‌تواند آن را در جهات و زوایای مختلف تنظیم کرد.

سایبان کافه باز شونده

سایبان کافه نوعی از سایبان های متحرک است که می‌تواند هم سایبان برقی باشد و هم سایبان دستی (مکانیکی). سایبان کافه باز شونده می‌تواند از نوع سایبان ها کشویی و یا سایبان های تا شونده باشد. سایبان های کشویی معمولا در فضاهای باز برای رستوران ها و کافه ها استفاده می‌شود که معمولا از ستون ها و بازوهای فلزی، موتور برقی و پارچه هایی از جنس اکریلیک ساخته می‌شوند. سایبان های تا شونده نیز نوعی از سایبان های کافه هستند که هم به صورت مکانیکی و هم به صورت برقی عمل می‌کنند. برای سایبان کافه بازشونده مکانیکی از یک اهرم برای تغییر وضعیت و باز و بسته کردن استفاده می‌شود اما در سایبان برقی کافه از یک موتور برقی و ریموت آن برای تغییر وضعیت استفاده می‌شود.

ویژگی ها و مشخصات سایبان کافه باز شونده

با توجه به آنکه امروزه کافه ها، رستوران ها و غذاخوری های منبع درآمد بسیار خوبی هستند و مردم نیز به دلیل مشغله های کاری زیاد و حجم بالای کار فرصت کمی برای پخت و پز دارند به استفاده از این مکان ها روی آورده اند. از آنجایی که کافه ها معمولا دارای ظرفیت محدودی هستند استفاده از سایبان کافه می‌تواند ایده بسیار خوبی هم برای افزایش مشتری و استفاده از محیط باز و هم برای گسترش محل کافه باشد. سایبان کافه باید دارای ویژگی ها و مشخصات قابل توجهی باشد که مهم ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • سایبان کافه باز شونده باید دارای ابعاد و اندازه های متناسب با محل مورد استفاده باشد و باز و بسته کردن آن به راحتی قابل انجام باشد به صورتی که اگر سایبان برقی هم نباشد یک نفر بتواند به راحتی آن را نصب و جمع کند.
  • جنس پارچه یا لایه رویه سایبان کافه باید به گونه ای باشد که از مقاومت بالایی در برابر باد، آب، نور خورشید و… داشته باشد و امنیت مشتریان کافه را به خوبی تامین کند تا مشتریان بتوانند با خیالی آسوده زیر سایبان به صرف غذای خود بپردازند. معمولا سایبان های باز شونده و سایبان کافه از پارچه های پلی استری و پلی اورتانی به دلیل مقاومت بالا در برابر نفوذ آب استفاده می‌شود. اما مکان هایی که لازم است نور کافی وارد محیط شود نیز می‌توانند از لایه رویه شیشه ای استفاده شود. تعدادی از سایبان ها نیز برای امنی بیشتر و همچنین عدم نیاز به نور بیشتر از لایه های آلومینیومی، گالوانیزه و سایر مواد استفاده می‌کنند

سایبان باز شونده , قیمت سایبان باز شونده , خرید سایبان باز شونده

فریم سایبان نیز باید به گونه ای باشد که بتواند به راحتی وزن سایبان کافه را تحمل کند و در برابر عواملی مانند بادهای شدید، برخوردها و … مقاومت بالایی داشته باشد. امروزه در ساخت فریم سایبان برق کافه و سایبان های باز شوند از موادی مانند فایبرگلاس، آهن، آلومینیوم، استیل، روی و … استفاده می‌شود و حتی مکان هایی که اهمیت بیشتری به دیزاین و طراحی محل کار خود می‌دهند از انواع چوب های جنگی برای ساخت فریم سایبان استفاده می‌شود.

  • به صرفه بودن نصب سایبان نیز یکی دیگر از ویژگی های مهمی است که سایبان کافه بازشونده باید داشته باشد. همانطور که گفته شد سایبان به منظور توسعه محیط و جذب مشتری بیشتر و در نهایت کسب درآمد بالاتر در کافه ها استفاده می‌شود و اگر هزینه های آن خارج از میزان عرف باشد قطعا استفاده از آن نمی‌تواند ایده خوبی باشد.

قیمت سایبان کافه

همانطور که گفته شد سایبان کافه در مدل های مختلف مکانیکی و برقی تولید می‌شوند که به صورت تاشونده و کشویی هستند. البته می‌توان برای کافه از سایبان های ثابت نیز استفاده کرد که این می‌تواند تحت تاثر عوامل مختلفی باشد. این سایبان ها قیمت کمتری نسبت به سایبان های بازشونده دارند. قیمت خرید و فروش سایبان برقی کافه و سایر مدل های آن می‌تواند تحت تاثیر عواملی مانند برند و کشور سازنده آن، اعتبار و سابقه شرکت تولید کننده، مکانیکی یا برقی بودن، نوع موتور سایبان برقی، جنس لایه رویی و پارچه، جنس فریم سایبان، اندازه و ابعاد، گارانتی و… باشد و نمی‌توان قیمت دقیقی برای انواع مختلف سایبان کافه بیان کرد.

Rate this post

2 نظر

    • سلام دوست عزیز شما می تونین از طریق دکمه ” محاسبه تقریبی قیمت سایبان به صورت آنلاین ” که در تمام برگه های سایبان های مختلف ما وجود داره ، قیمت سایبان مورد نیازتون رو محاسبه کنید و یا برای اطلاع از قیمت به طور دقیق ، با شماره های موجود در سایت تماس بگیرین.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.