ایران سایبان لوگو
تماس با ما

021-22871810

ایمیل

info@iransayban.com

ساعت کاری

8 تا 18

مشکلات رایج هنگام استفاده از سایبان

مشکلات رایج هنگام استفاده از سایبان

سایبان علاوه بر مزیت هایی که دارد دارای مشکلاتی نیز می‌باشد.

با ما همراه باشید تا با مشکلات رایج هنگام استفاده از سایبان آشنا شوید.

سایبان های کاربردهای مختلفی دارند و بسیاری از افراد برای پوشش استخر، رستوران، سوپر مارکت ها، پارکینگ خودرو و خانه ها از سایبان ها استفاده می کنند. سایبان ها دارای دو نوع ثابت و متحرک می باشند که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند. اما بیشتر افراد ترجیح می دهند از سایبان های متحرک استفاده کنند، زیرا در مواقع نیاز می توانند آن ها را باز و یا هر زمانی که به آن ها نیازی نداشته باشند یه راحتی آن را جمع می کنند. سایبان های متحرک خود نیز به دو نوع دستی و برقی تقسیم می شوند که نوع برقی به دلیل اینکه استفاده از آن راحت و به هیچ نیرو مکانیکی برای جمع و باز کردن آن نیازی نیست، محبوب تر می باشد.

سایبان های دارای مزایای بسیار زیادی هستند و در بسیاری از مکان ها به عنوان پوشش استفاده می شوند. اما با این وجود دارای مشکلاتی نیز می باشند. در این مقاله قصد داریم که شما را بیشتر با مشکلات رایج هنگام استفاده از سایبان آشنا کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

رایج ترین مشکلات سایبان

از مهمترین و رایج ترین مشکلات در هنگام استفاده از سایبان ها می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

سایبان در موقع باز و بسته شدن صدا می دهد

از مشکلات سایبان ها می توان به این مورد اشاره کرد که برخی از آن ها پس از مدتی در هنگام باز و بسته شدن صدا می دهند. دلیل آن محکم نبودن براکت های سایبان می باشد. برای رفع این مشکل بررسی کنید ببیند که آیا اتصالات سایبان به دیوارها محکم و پیج و مهره ها در جای خود ثابت هستند. در صورت شل بودن و محکم نبودن، آن ها را در جای خود محکم کنید تا ثابت شوند و دیگر صدایی از آن ها بلند نشود.

گود شدن پارچه سایبان

گود شدن پارچه سایبان از دیگر مشکلات سایبان به شمار می آید. این مشکل بیشتر بخاطر قفل شدن بازوهای سایبان ایجاد می شود. برای حل این مشکل کافی است که بازوهای سایبان را در جهت معکوس بکشید تا زمانی که پارچه به صورت کامل محکم شود. توجه داشته باشید که پارچه باید همیشه بر روی غلتک باشد و در زیر آن قرار نگیرد.

گود شدن پارچه

 

موتور سایبان کار نمی کند

از دیگر مشکلات رایج در سایبان این است که موتور آن کار نمی کند. دلیل آن این است که موتور سایبان به یک سنسور گرمایشی داخلی مجهز می باشد تا از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیر کند. گاهی استفاده دراز مدت از موتور سایبان و یا چند بار باز و بسته کردن آن باعث داغ شدن موتور و در نتیجه از کار افتادن آن خواهد شد. برای رفع این مشکل به مدت 10 الی 15 دقیقه از موتور استفاده نکنید و سپس دوباره آن را امتحان کنید. در صورتی که با انجام این کار مشکل حل نشد شما باید با شرکت سازنده تماس حاصل کنید تا مشکل بررسی و حل شود.

موتور سایبان

 

نکات قابل توجه در هنگام استفاده از سایبان ها

در هنگام استفاده از سایبان ها باید نکاتی را در نظر بگیرید. توجه کردن به این نکات مانع ایجاد مشکلات رایچ در سایبان ها خواهد شد.

  • توجه داشته باشید هنگامی که از سایبان استفاده نمی کنید، سعی کنید آن را جمع کرده تا به آن آسیبی وارد نشود.
  • برای حفظ امنیت و سلامت خود از آویزان کردن اجسام سنگین مانند گلدان ها از چارچوب سایبان ها خودداری کنید. زیرا باعث شکسته شدن سایبان خواهد شد و هزینه اضافی را بر دوش شما خواهد گذاشت.
  • در شرایط بد آب و هوایی از باز کردن سایبان به شدت پرهیز کنید.
  • هر چند وقت یکبار می توانید سایبان را با استفاده از آب و مواد شوینده تمیز کنید.
  • در صورتی که برق رفت یا موتور سایبان از کار افتاد از فشار آوردن بر روی سایبان برای بسته شدن ان به شدت پرهیز کنید.
  • اگر برای سایبان مشکلی ایجاد شده و خود قادر به حل آن نبودید بهتر است با شرکت سازنده آن و یا یک متخصص ماهر برای رفع آن کمک بخواهید تا آسیب جدی به سایبان وارد نشود.
5/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.