ایران سایبان لوگو
تماس با ما

021-22871810

ایمیل

info@iransayban.com

ساعت کاری

8 تا 18

پارچه پی وی سی

همه چیز در مورد پی وی سی

در گذشته قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا تقریبا امری ناممکن به نظر می‌رسید اما با پیشرفت روز افزون دنیا در تمامی ‌علوم این اتفاق در دسترس شده است. پی وی سی یکی از موادی است که این امر را به واقعیت تبدیل کرده است. پی وی سی به دلیل قیمت پایین در کنار کیفیت قابل قبول  جز پر مصرف ترین مواد شیمیایی در صنایع مختلف شده است.

اما پی وی سی چیست؟ چه مزایایی دارد؟ از پارچه پی وی سی چه می‌دانید؟ اگر شما هم جواب سوالات قبلی را نمی‌دانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا جواب این سوالات را پیدا کنیم.

PVC

پلی وینیل کربنات یا PVC نوعی پلاستیک پر کاربرد است که در عصر حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی به حساب می‌آید. به طور کلی بیش از نیمی از پی وی سی ساخته شده به دست انسان در ساختمان سازی استفاده می‌شود چون که هم از لحاظ قیمت ارزان بوده و هم به سادگی به سر هم بندی می‌شود. این ماده پتروشیمی در سال‌های اخیر جایگزین مواد سنتی نظیر، چوب، سیمان و سفال شده است. با وجود اینکه پی وی سی برای صنعت ساختمان سازی مفید بوده است اما همواره نگرانی‌هایی در مورد مضرات این ماده برای محیط زیست و انسان وجود داشته است.

 

تاریخچه

در سال 1968 هلمت گروتروپ و همکارش یورگن دتهولف موفق به اختراع چیپ اتوماتیک شدند. این دو زمانی که در سال 1982 برای کمپانی Gieseck & Devrient کار می‌کردند موفق به دریافت حق امتیاز این اختراع شدند. اولین استفاده‌ها از PVC در سال 1983 در فرانسه و برای پرداخت هزینه مکامله تلفن ( (telecarte اتفاق افتاد.

کاربرد

همانطور که گفته شد  از PVC بیشتر در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌شود اما این ماده شیمیایی که جز پر کاربرد ترین مواد به حساب می‌آید مصارف دیگری نیز دارد. از دیگر استفاده‌های این ماده می‌توان به:

علامت مغناطیسی کارت‌ها، برش عمودی پنجره‌ها، صفحات گرامافون، لوله، لوله کشی، کانال و بعضی کیف‌ها، پنجره‌های بدون دید، پوسته کابل الکتریکی و توپ بازی سبک اشاره کرد.

کارت‌های PVC

بعد از صنعت ساختمان سازی بیشترین استفاده از پی وی سی در کارت‌ها است. کارت‌های پی وی سی کارت‌هایی هستند که از پلاستیک فشرده تهیه شده و یکی از محصولات صنعت پتروشیمی می‌باشند

کارت‌های PVC جنس مقاوم و قابل انعطافی دارند و به دلیل ماندگاری زیاد میتوانند برای چاپ کارت‌های هوشمند و کارت بانکی و اعتباری مورد استفاده قرار بگیرند. از دیگر مزایای این کارت می‌توان به ضد آب بودن آن اشاره کرد.

پارچه پی وی سی

یکی دیگر از مهمترین کاربرد‌های PVC در صنعت پارچه است. امروزه پارچه‌های پی وی سی جایگزین مصارف سنتی در بسیاری ازصنعت‌ها شده است. این نوع پارچه به دلیل قیمت پایین، ویژگی‌های فیزیکی عالی، توانایی در ترکیب با مواد افزودنی و مفید بودن جزو محبوب ترین و پر کاربردترین نوع پارچه تبدیل شده است.

 

کاربرد پارچه پی وی سی

پوشش استادیوم‌ها و سالن‌های تفریحی

پوشش سالن‌های نمایشگاهی و گروهی

پوشش پارکینگ‌ها و سایبان شهری

ساخت دریاچه‌های مصنوعی و کانال‌های آب

آب بند کردن تونل‌هاو سازه‌های مختلف

مزایای پارچه پی وی سی

مقاومت بالا در برابر نور خورشید

عایف بودن در برابر آب

مقاومت کششی بالا

مقرون به صرفه بودن برای پوشش فضاهای سر باز

وزن پایین

دروام بالا در برابر

4.7/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.