ایران سایبان لوگو
تماس با ما

021-22871810

ایمیل

info@iransayban.com

ساعت کاری

8 تا 18

سایبان؛ محافظ رنگ بدنه خودرو

سایبان؛ محافظ رنگ بدنه خودرو

اولین عاملی که باعث می‌شود خودروی شما زیبا به نظر برسد رنگ بدنۀ آن است اگر مدل بالاترین خودرو هم داشته باشید و رنگ بدنه آن دچار آسیب شده باشد جلوۀ زیبایی نخواهد داشت. ضخامت رنگ بدنه خودرو ها متفاوت است و  عددی بین ۸۰ تا ۳۰۰ میکرون که بستگی به مدل خودروی شما دارد مثلا  ضخامت رنگ پراید ۱۰۰ میکرون است، در حالی که ضخامت رنگ خودرویی مانند پورشه بالاترین عدد ینی 300 میکرون است.

عوامل متعددی مانند تصادف باعث آسیب رسیدن به رنگ بدنه خودرو می‌شود که تا حدودی می‌توانیم جلوی آن را بگیریم اما تاثیر عوامل طبیعی را می‌توان کنترل کرد. ما در این مقاله می‌خواهیم عوامل طبیعی تاثیرگذار و راه‌های مقابله با آن‌ها را در اختیارتان بگذاریم.

باران‌های اسیدی:

در فصل بارندگی در صورت آلودگی هوا که جز جدایی ناپذیر آب و هوای کلان‌شهر‌ها است، آب باران با عناصر اسیدی مانند اسید سولفوریک موجود در هوا ترکیب می‌شود، باران اسیدی شکل می‌گیرد. باران اسیدی می‌تواند تاثیر زیادی روی رنگ بدنه خودرو بگذارد.

شیرۀ درختان و فضولات پرندگان:

برخی رانندگان تصور می‌کنند زیر سایۀ درختان بهترین مکان برای پارک کردن اتومبیل‌شان است اما شیرۀ درختان و فضولات پرندگان اگر برای مدتی روی خودرو بماند به دلیل اسیدی بودن باعث تغییر رنگ آن قسمت می‌شود.

تاثیرات نور خورشید بر اتومبیل:

در فصل تابستان که روزها طولانی تر است و خورشید مداوم می‌تابد یکی از دغدغه‌های رانندگان پیدا کردن جای پارک در سایه است و یکی از مهم‌ترین عوامل تهدید کنندۀ رنگ خودرو اشعۀ فرابنفش خورشید است. نورخورشید می‌تواند آسیب‌های زیادی به اتومبیل شما برساند و شما را متحمل هزینه‌های زیادی برای جبران این آسیب‌ها کند. تاثیراتی که نور خورشید برا خودرو دارد عبارتند از:

  • باعث داغ شدن داشبورد و ایجاد ترک روی آن می‌شود و زیبایی آن را از بین می‌برد. هم‌چنین جنس مواد شیمیایی به کار رفته داخل خودرو به گونه ای است که تحت گرمای زیاد می‌تواند چندین نوع گاز سمی تولید کند که این گاز‌ها برای سرنشینان خطر جدی به حساب می‌آید.
  • روکش‌ صندلی‌های خودرو را به مرور از بین می‌برد. هرچقدر هم جنس روکش‌ها از بهترین و مقاوم‌ترین چرم باشد نور مداوم خورشید به مرور روکش‌ها را خشک می‌کند و باعث ترک خوردن آن‌ها می‌شود.
  • لوازم جانبی خارجی ماشین مانند آینه ها و سپر نیز در زیر نور آفتاب دچار رنگ پریدگی می‌شوند.
  •  رنگ بدنۀ خودرو را از بین می‌برد. تاثیر نور آفتاب بر رنگ‌های متالیک کمتر است و رنگ‌های تیره مانند مشکی، آبی و قرمز چون نور خورشید را بیشتر جذب می‌کنند زودتر دچار آسیب می‌شوند.

روش‌های جلوگیری از آسیب خودرو :

استفاده از سایبان خودرو:

اصلی ترین راه جلوگیری از آسیب‌های طبیعی استفاده از سایبان خودرو است. اگر پارکینگ ندارید و اتومبیل‌تان را در حیاط پارک می‌کنید توصیه می‌کنیم به فکر تهیه یک سایبان پارکینگی باشید. سایبان خودرو انواع مختلفی دارد مانند: سایبان ثابت، سایبان همراه و سایبان ماشین برقی که از خودروی شما در برابر تمامی عوامل نام‌برده محافظت می‌کند.

سایبان همراه خودرو

استفاده از چادر خودرو:

چادر خودروی مناسب می‌تواند جلوی اشعۀ فرابنفش را بگیرد. جنس این چادر نباید پلاستکی باشد چون گرمای وارد به خودرو را دوچندان می‌کند و حتی خود چادر گاز شیمیایی متصاعد می‌کند و به رنگ بدنه آسیب وارد می‌کند. بهتر است از چادرهای دولایه‌ای که لایۀ میانی آن‌ها پنبه ای است استفاده کنید.

چادر خودرو

استفاده از آفتابگیر پشت شیشه:

یکی از ابزارهایی که جلوی ورود نور به داخل خودرو را می‌گیرد آفتابگیر پشت شیشۀ اتومبیل است که وسیله جمع و جور و کم هزینه است.

آفتابگیر خودرو

استفاده از دستمال نم دار برای تمیز کردن:

دستمال خشک برای تمیز کردن بدنه خودرو مانند سمباده عمل می‌کند، بهتر است هنگام تمیز کردن آن از دستمال خیس استفاده کنید.

تمیز کردن خودرو

Rate this post

4 نظر

    • برای اطلاع از قیمت ها می تونین با شماره های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرین و همچنین از مشاوره رایگان ایران سایبان بهره مند شین

    • سلام
      برای اطلاع از قیمت دقیق و سفارش چادر برقی و همچنین بهره مندی از مشاوره رایگان ، می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.
      09351028815 | 09907006206
      فروش شهرستان : 09351025500

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.